RSS 2.0 Powered by BlogSoft

Ikke si at du ikke er

På veien til jobben i det siste har jeg hørt på Radio 1. I løpet av disse minuttene med radio har jeg lagt spesielt merke til en reklame. En reklame for  en bilforretning i Oslo som forteller meg at  "de ikke bare er amerikanske biler." Det eneste jeg hører da er at de kun har amerikanske biler.

Det er ingen nyhet at folk som skal markedsføre seg forteller alt de ikke er , eller "vi er ikke bare..." Det er å ta et utrolig navlebeskuende utgangspunkt for å fortelle om seg selv.

Jeg har aldri hørt om bilforretningen før og hadde ikke noe forhold til om de solgte amerikanske, japanske eller tyske biler. Nå er jeg kun sikker på at det de kan er amerikanske biler.

Hvis man hele tiden påpeker hva man ikke er blir man verken det man vil være eller det man er. Det skulle vært som om Google skulle sagt at de "ikke bare var en søkemotor" eller Coca-Cola skulle sagt  "vi er ikke bare en brus."

Snakk om det du er flink til. Det du vil at folk skulle tro.

Hadde radioreklamen sagt: Europeiske, japanske og amerikanske biler på ett sted. Hos oss får du alt uansett hva du leter etter.

Så hadde jeg trodd det. Nå tror jeg bare de kan amerikanske biler, og jeg synes bensinsprisene er for høye for det.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Navn:
Husk meg?
E-post: URL: Kommentar:

Trackback

Trackback-URL for dette innlegget:
http://blogsoft.no/trackback/ping/316745


hits